torsdag 11. juni 2009

Nick Drake


Nick Drake ble født 19.juni.1948 og levde til 25.november.1974. Han var en engelsk visesanger og låtskriver som blir sett på som, å være en av de med mest innflytelsesrike artisten i folkrockens historie de siste 5o årene. I de årene han levde rakk han å gi ut tre studio album gjort på Island Records. Selvom han fikk gode kritikker, gjorde han ikke suksess med noen av albumene. Det er først i senere tid at, han har begynt å få den anerkjennelsen han virkelig fortjener.

Jeg lever i en drøm hvor jeg kjenner han, synger med han og drømmer om håp, framtid og urealistiske ting. Jeg har hørt på Nick Drake siden jeg var 15 år, og i en alder av 21 har jeg blitt mer og mer forelsket i talentet og i hans gave. Nick Drake er min største kjærlighet.
Etter mange år har jeg endelig skaffet meg alt av musikk materiell, og er nå på jakt etter biografier på Nick Drake, bøker om Island Record plateselskap, der også Bob Marley and the Wailers var signert på, og andre bøker om folkrock sjangeren. Jeg gleder meg til å kunne ta inn enda mer informasjon om min største kjærlighet.
Nick Drake er virkelig fantastisk.

Du vil ikke angre hvis du hører på han.

Hjemmeside:

www.brytermusic.com

Discography:

Five Leaves Left(1969)

Bryter Later(1970)

Pink Moon(1972)


Kilder:

- http://no.wikipedia.org/wiki/Nick_Drake


- http://www.virginmedia.com/images/nick_drake-431x300.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar