lørdag 13. juni 2009

Mojo, The Music Magazine


Mojo nr. 188, Juli 2009 - Kings of Leon.

Hvis finner Mojo i bladhyllen på Narvesen, Esso etc, og du ser at Kings of Leon pryder forsiden, vel, da må du bare kjøpe det. Du får en unik mulighet til å ta inn informasjon om dem, livet deres helt fra de hadde små babyføtter og til den dag i dag, når de endelig etter seks år har klart å slå igjennom i deres eget fedreland. Du kan kose deg med 9 sider lesestoff som får deg til å smile, flire litt, felle noen tårer og tenke over hvor glad du er i dem- det var dette som skjedde med meg.

Min kjærlighet for Kings of Leon sitter dypt nede i hjerterota. Jeg var 15 når debut skiva deres kom ut, "Youth and Young Manhood" i 2003, og jeg var frelst ved første vokaltone. Caleb Followill sjarmerte meg med sin whiskey stemme, Jared Followill sjarmerte meg med basstonene, Nathan Followill sjarmerte meg med den utrolige måten å spille trommer på og Matthew Followill har sine øyeblikk med hete gitar riff. De klarte å sjarmere meg når jeg var 15, nå er jeg 21 og jeg er fremdeles fortapt i sønnene til presten, og søskenbarnet deres. Ekte kjærlighet varer for alltid, spiller ingen rolle for meg om de bommer på noen av albumene deres. Vi må nemlig huske på at de vokste opp i en verden uten tv, uten noen slags form for musikk, bortsett fra kirke musikk og de fikk heller ikke lukte på verdenen der ute. "I don't know if we've even found our own sound. We're just now finding it." - Caleb Followill.

La dere bli frelst av Kings of Leon!

Hjemmeside:

www.kingsofleon.com

Discography:

Youth and Young Manhood, 2003

Aha Shake Heartbreak, 2004

Because Of The Times, 2006

Only By The Night, 2008

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar